Tuesday 20 March 2012

Flugfiskemässan: Eftersnack!

Nu är det ca 1 och en halv vecka sedan jag kom hem från årets Flugfiskemässa i Älvsjö. Det har varit som vanligt väldigt roligt och jag har lärt mej mycket av alla flugbindare som var med i år, så många tips och ideer har jag nog aldrig fått förut och detta har gjort att jag även har blivit en mycket bättre flugbindare tack vare alla flugbindare på flugbindargatan!

Alla flugbindarna på mässan var grymt duktiga och visade verkligen vad de gick för. Eftersom jag binder för J:son så band jag mest j:son flugor och jag trodde att jag var den enda som gjorde det men det gjorde även Jeanette som var min bänkgranne och hon band också json flugor. Hon blev jag väldigt imponerad av vilka fina flugor hon band där och dessutom var hon jättesnäll och hjälpte mej med mycket på mässan, hon var så snäll så att jag fick godis av henne. Gå gärna in på Jeanettes hemsida fiskemorsan för mer flugor och fina bilder.
Marc som satt jämte Jeanette band som vanligt jättegryma flugor med finess och med klass. Han gav mej mycket tipsom hur de olika sländorna låg på ytan när de skulle kläcka till den nykläckta sländan. Så nu vet jag att det är bara dagsländorna som ligger PÅ ytan med hela kroppen vilket jag inte trodde att dom gjorde men det gör dem igentligen. Jättetack Marc för allt! Besök gärna hans hemsida: thelimpcobra och kolla in hans texter som är väldigt välskrivna och väldigt omtyckta av mig själv.
Peter Scheffler var han jag åkte med upp till mässan och det är han jag har haft mycket kontakt med under det senaste året, han band sina super fräcka Havsörings flugor och baitfish imitationer. Peter har en mycket fräsig hemsida peters Blogg. Här finner ni mycket andra flugor och mönster men dessutom friluftslivet som han ägnar sig åt mycket.
Mina andra grannar Tomas Johansson farsa till Maffia som pappa kallar Rasmus och Leif Ehnström som jag träffade förra mässan. Han band sina häftiga flugor med både foam och latex ben. han gav mej mängder med tips och trix när jag satt och band, vilket jag tog till mej ordentligt. Leif har en mycket bra sida där du kan beställa flugor och material för bra priser Leif. När ni väl pratar med Leif så kan ni hälsa honom från Joel.
Ännu en gång tack så jättemycket för detta kära kamrater och önskar er alla ett skitfiske i vår och till sommaren.


Joel Björn.

No comments:

Post a Comment