Sunday 6 July 2014

Strengir Lodge i Breidalsá

Hej alla läsare!

Nu är jag äntligen vid fiskelodgen i Breidalsá som ligger i nordöstra delen av island. Fisket är otroligt här uppe, vattnet är kristallklart och fisket är väldigt bra här uppe om förhållanderna är bra. Fisket är efter Lax, Havsröding, Öring som är de dominerade i Älven. Just idag är vattnet alldeles för högt och vattnet är blågrönt vilket tyder på att det regnat mycket och gjort det så grummligt. Hoppas verkligen att vattnet sjunker och blir klarare fram till den 8:de Juli då laxfisket öppnar i älven. Havrödingfisket har hittlills varit bra med fiskar i alla storlekar. De flesta är tagna på rosa och vita streamers i de mindre storlekarna!
ni kan läsa mer om mitt äventyr här på island i morron då jag kommer lägga ut lite bilder på platsen jag befinner mig på!!

Ha det bra så länge!!

Joel Björn

No comments:

Post a Comment