Tuesday 8 May 2012

Kläckning av Trollsländor och prat om den kommande sommaren!

Ett stort tecken på att våren är här, förutom att det blommar i trädgården kläcker det Trollsländor i mängder både stora och små. Sizen är från 2,5 cm ända upp till hela 4 cm. Det känns väldigt gott att det är vår och är redan på väg till sommar! Känslan blir större än någonsin och jag längtar redan till Dalarna och att få paddla ut på Ätjärns klara vatten och se både storharrren och jätterödingarna plocka insekter på ytan, vilken känsla det är att redan nu att veta att det inte är långt kvar tills man åker upp ditt med familjen och firar midsommar och självklart att ägna sig åt lite fiske där.

Förra tisdagen var jag och farsan uppe hos Anders dammar och hälsade på syrran och hennes pojkvän Victor som var uppe där på sitt premiär fiske efter regnbågen och brunöringen. Jennifer fick en väldigt granner bågen med hela fenor och fina färger. Victor kämpade på och fick till slut sin första flugfångade båge och kom hem med ett leende på läpparna, de hade en härlig dag med många hugg och härlig solbränna.
Jennifers granna båge fångad på en haröra med rubber legs!

Hoppas att alla mina läsare har samma känsla i er inför sommaren, därför önskar jag er ett jäkla skitfiske i sommar, rapportera gärna era fångster till mig så lägger jag upp det på bloggen.

Ha ett riktigt skitfiske önskar jag er!

Joel Björn <' )))) <

No comments:

Post a Comment